Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Normalt beteende?

Av livetsomsingelmamma - 30 juni 2010 21:43

Jag tänker instinktivt på hur jag blev uppfostrad av mina föräldrar och utgår ifrån dessa personer när det gäller uppfostran av min dotter. Mina föräldrar har väl inte varit särskilt speciella utan som en neutral vanlig svensson-familj. Utifrån dessa normer ser jag hur en pappa bör vara, har även skapat mig en bild utifrån mina kompisar föräldrar, hur de betett sig vad som är rätt och fel.


Det som jag tycker är normalt för en pappa är att den hjälper till att byta blöja, badning, matning, leka, läggning ja är närvarande helt enkelt. Detta har aldrig varit något Tindras pappa varit intresserad av. Bytte han blöja så var det för att jag bad honom, han tröstade henne inte för det var för besvärligt. Han satt hellre vid datorn och spelade poker. Var ofta iväg hela dagarna för att han skulle studera men det verkade inte som om något blev gjort, blev nog mest snack med kompisarna. Jag var hemma med Tindra och väntade på att han skulle komma hem.


Nu sedan vi flyttade isär så har hon fått allergi men han har inte engagerat sig i att ta reda på något om det. Vad hon kan äta och inte. Hur ska han då kunna ta hand om henne i framtiden? Hon har väldigt känslig hud, torr och får nässelutslag lite då och då även eksemfläckar i vecken. Detta måste underhållas men han vet inte vilka salvor man ska använda till vad. Från början fick hon blöjeksem och jag berättade gång på gång hur man skulle göra men efter varje gång han bytt så hade han tagit hål på eksemet. Det var relativt få gånger men väldigt nedslående då jag själv kämpade med att få bort det.


Baserat på detta och även andra saker kämpar jag för att få ensamvårdnad. Han har ändå ett okej umgänge med henne som vi kommit fram till genom familjerätten. Det är bara vårdnadsfrågan som vi inte kan komma överens om. Jag tycker inte det känns rätt för Tindra att den ena av hennes vårdnadshavare inte är intresserad av henne.


Han frågar ingenting om utvecklingen, vad hon gör, ingenting, det verkar inte som om det intresserar honom. Bara han får prata om sig själv så är han nöjd. Det är inte det umgänget går ut på, det är ju till för att dotter och pappa ska knyta an.


Så vad är en normal pappa? Vilka egenskaper ska en pappa ha för att få kallas pappa?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsomsingelmamma - 5 december 2010 22:00

ja de senaste månaderna har jag bloggat på sidan:   livetsomsingelmamma.blogg.se   vet någon hur man får över de inläggen hit eller vice versa?   Tacksam för hjälp ...

Av livetsomsingelmamma - 5 december 2010 21:49

Jag saknar denna bloggen. Ordentligt. Här är allt uppstrukturerat som jag vill ha det inte som den andra jag startade för att ersätta denna. Så vad har hänt den senaste tiden? Tindra har fyllt 1 år. Stora flickan nu. Jag har börjat studera ...

Av livetsomsingelmamma - 22 september 2010 22:11

Jag har nu beslutat mig för att byta blogg och lämna denna. Detta är ett avslutat kapitel. Nu är det slut på att hänga läpp. Nu ska jag leva i nuet och se framåt. Hänt är hänt, inget som kan förändras eller ångras endast accepteras.   Acceptans o...

Av livetsomsingelmamma - 18 september 2010 17:25

Ja imorgon ber det av och hoppas för allt i världen att det blir ändring där i riksdagen. Jag står inte ut en enda minut till att ha den regeringen vi har nu, eller iaf de som har majoritet. Vi i Sverige vill ha nästintill gratis vård, utmärkt skola,...

Av livetsomsingelmamma - 17 september 2010 21:41

Nu har jag väldigt stor lust att bara tömma sparkontot packa väskan och åka iväg, slippa ifrån allt som gör ont och endast engagera mig i det som får oss att må bra. Idag mår jag inte bra, långt ifrån och vad finns det att göra? Stanna kvar, gråta si...

Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards