Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av livetsomsingelmamma - 24 augusti 2010 20:57

Nu ikväll var jag helt slut körd. Det är det värsta när man inte kan kontrollera sig utan bara häver ur sig något man inte menar.


"Tindra, du kan ligga på ryggen!!"


"Tindra, slappna av, det går inte att sova när man rullar runt som en tok!!"


Det är ju bara mitt fel att det blir så. Hade jag sätt till att vara utvilad och ätit någorlunda normalt så hade det inte blivit såhär. Nu är det mycket som snurrar runt i huvudet. Vet inte riktigt på vilket ben jag ska stå på.


Flera i min familj tycker det är opassande att jag ska börja plugga, de tycker att jag ska jobba ett år först men var? Var?


Är så sjukt besviken och arg på en killkompis så jag skulle bara vilja skrika på honom men nej vad gör det för nytta? Jag har sagt till honom hur jag känner och mer än det kommer jag inte lägga ner på honom.


Jag har inte känt det innan men ja nu ibland känner jag att jag behöver ha avlastning. Det blir för mycket. Allt börjar koka över. Det är fruktansvärt, det värsta är att få den känslan, kan jag inte bara få vara ledig 1 timme så jag kan få springa en runda, springa så fort jag bara orkar. Springa tills alla tankar är borta, försvunna och jag är ett nytt jag. Det är nog fan i mig den hemskaste tanken man kan få, för mig i alla fall. Bara jag har tänkt tanken så känns det inte så längre.


Det blir för mycket ibland, bägaren rinner över och jag bara längtar tills Tindra sover så jag kan få tänka klart. Usch, jag är verkligen en hemsk människa.


Det värsta med att vara ensamstående är nog att inte ha någon att dela sina funderingar med, att inte ha någon som tröstar eller uppmuntrar en. Det värsta är att man står själv mot världen utan att ha någon att luta sig mot.


Nej, jag vill inte ha det så här. Nu blir det ta mig fan storstädning ikväll. Alkoholist-mannen ovanför kan minsann inte gnälla för jag behöver stå ut med hans supande dag som natt, hans skrikande och gormande när Tindra piper. Nej nog ska jag få städa lite när han gör som han vill!


Jag skäms över hur lägenheten ser ut, hur har jag kunnat låta den förfalla på detta vis?


Många kramar till er där ute!!

Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards