Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Hur jag är, vem jag är, kommer jag förändras?

Av livetsomsingelmamma - 7 augusti 2010 21:27

Dålig på att uppdatera men har ingen lust. Ja det är nog sanningen. Jag har ingen lust att tänka för mycket. Jag vill bara sitta i min soffa och tycka synd om mig själv. Tragiskt. Ja mitt liv är nog ganska tragiskt. Singel med en liten tös. Vem skulle gå fram och prata med en "singelmamma"?


Nej på något sätt så känns det så fel att tänka så om mig men samtisigt så är det del av mig som inte kan släppa det att jag är en hemsk ragata som inte tillåter att Tindra får träffa sin pappa varje dag. Att jag inte städar, lagar mat åt hennes pappa. Men jag måste väl också få leva på ett bra sätt? Ska jag bara lägga min vilja bortom räckhåll för honom? Ska jag bara giva mig hän honom?


Lever vi på 1800-talet? Nej jag vägrar jag är en levande person jag också. Jag har en vilja, ett ansvar, en rätt att finnas till. Jag tänker minsann se till så att jag inte blir glömd när jag dör. Jag ska bli ihågkommen. Chef för New York Times, tidernas största sångerska. Någonting spelar inte så stor roll för vad, bara det är något positivt. Jag vill inte leva i mörkret.


Jag hatar det, imorgon kommer Tindras pappa och jag har som vanligt överätit och denna vecka har jag gått upp 1,5 kg. Hatar det så fruktansvärt mycket. Jag har hemska tankar om denna människa ibland men trots allt har han gjort mig väldigt illa, trots att han inte vill ta det till sig.


Han är som han är och det borde jag sett första gången vi träffades. Nu är det passerat och jag fick en underbar dotter.


Han förstörde mig, gick vidare till nästa. Har man något hjärta då? Var finns empatin?


Varför står jag och stampar? Varför går jag inte vidare? Jag flyttade, det har han klargjort många ggr men fattar han varför jag flyttade?


Ja ångest som vanligt innan han kommer, inget ovanligt där. Längtar till skolan börjar så jag kommer ut och träffar folk. Det kommer bli ovärderligt. Jag kommer sluta vara denna tråkiga brud som bara snackar massa strunt pga att hon har för lite att göra. Hatar verkligen sommaren. Har haft "sommarlov" alldeles för länge nu. På måndag ska jag åka iväg och det ska bli så roligt. Behöver det!


Nu ska jag surfa runt lite innan jag går och lägger mig! Hoppas ni andra har haft en bra lördagskväll!! Kanske knappt börjat för en del...

 
 
Ingen bild

annzo

15 augusti 2010 09:29

Känner igen mig så i det du skriver.Jag blev lämnad när jag var i tredje månaden av mitt ex.Ena dagen var han en person,nästa en annan.Men det går att komma vidare.Med bra vänner som kan lyssna.Och du kommer bli ihågkommen,av din dotter.Som en fantastisk mamma,för du gör ditt bästa.Vi må vara ensamstående,men vi är enastående.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsomsingelmamma - 5 december 2010 22:00

ja de senaste månaderna har jag bloggat på sidan:   livetsomsingelmamma.blogg.se   vet någon hur man får över de inläggen hit eller vice versa?   Tacksam för hjälp ...

Av livetsomsingelmamma - 5 december 2010 21:49

Jag saknar denna bloggen. Ordentligt. Här är allt uppstrukturerat som jag vill ha det inte som den andra jag startade för att ersätta denna. Så vad har hänt den senaste tiden? Tindra har fyllt 1 år. Stora flickan nu. Jag har börjat studera ...

Av livetsomsingelmamma - 22 september 2010 22:11

Jag har nu beslutat mig för att byta blogg och lämna denna. Detta är ett avslutat kapitel. Nu är det slut på att hänga läpp. Nu ska jag leva i nuet och se framåt. Hänt är hänt, inget som kan förändras eller ångras endast accepteras.   Acceptans o...

Av livetsomsingelmamma - 18 september 2010 17:25

Ja imorgon ber det av och hoppas för allt i världen att det blir ändring där i riksdagen. Jag står inte ut en enda minut till att ha den regeringen vi har nu, eller iaf de som har majoritet. Vi i Sverige vill ha nästintill gratis vård, utmärkt skola,...

Av livetsomsingelmamma - 17 september 2010 21:41

Nu har jag väldigt stor lust att bara tömma sparkontot packa väskan och åka iväg, slippa ifrån allt som gör ont och endast engagera mig i det som får oss att må bra. Idag mår jag inte bra, långt ifrån och vad finns det att göra? Stanna kvar, gråta si...

Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards