Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

:)

Av livetsomsingelmamma - 15 augusti 2010 13:38

Tack för alla kommentarer :) Det värmer verkligen!


Idag ska jag plugga till tentan imorgon. Helt ärligt så tror jag inte att jag kommer klara tentan. Jag har redan gjort den 7 ggr och misslyckats. Så nu känns det som om att den inte är möjlig att klara. Endast pga läraren för han rättar tentor efter sitt eget humör. En del kan få rätt för ett svar medans andra får fel när det är snarlika svar. Det gör en så irriterad men jag ska ge järnet imorgon och hålla tummarna. Fast man kan väl säga att jag inte riktigt har de rätta förutsättningar :P


Bråkade med mamma idag. Helt oprovocerat från hennes sida. Allt blev så fel igår så nu tyckte hon det var lämpligt att ge mig en "käft smäll". Jaja jag gav igen i alla fall. Finns ingen anledning att stå där och ta emot. Jag sa en kommentar till pappa igår så mamma var tvungen att försvara honom.


Tur de är så perfekt, har det perfekta förhållandet och allt som är deras är så perfekt. Ja just det förutom deras barn. De är såklart inte perfekta eftersom ingen av dem kan hitta en vettig pojk-/flickvän, är överviktiga och har ingen aning om hur man tar hand om barn. Blev riktigt irriterad nu.


De har absolut inte gjort något fel utan det är bara vi som är otacksamma. Jag har aldrig fått hjälp med läxan, de har aldrig haft en ordentlig diskussion med mig förrän jag fick nog och började prata (vid 18 års ålder). Vill man inte veta hur en dotter mår? Jag har bett om så mycket hjälp med just skolan men aldrig fått något gensvar endast "Åh jag är så dålig på det, det var så länge sen jag gick i skolan". Ja 2 år efter jag tagit studenten får jag reda på att jag har dyslexi och gensvaret på det var "Nej du har inte dyslexi du är bara lite pressad psykiskt". Jo tjenare hela livet?


Kan man köpa lycka? Ja de kan. De köper sina barnbarn för att se till så de tycker om dem. Jag är väldigt hård mot Tindra att hon behöver inte få något godis, tårta, glass innan 3 års ålder. Jag tycker att hon ska lära sig äta riktig mat först innan hon får nyss på skräpmaten. Det är inget elakt med det. Är det inte mycket viktigare att hon lär sig vad som är bra mat som ger en långvarig energi?


Jag är även hård mot mina föräldrar på den punkten. Tindra ska bara äta riktig mat. Skräpmat kan hon äta hela livet sen...


Det värsta är nog att jag inte vågar säga till dem. Utan bara tar emot och säger så lite som möjligt. Idag stod jag ju upp men igår då sa jag inget.


Åhh!!


Snart vaknar Tindra och då ska vi busa bort all ilska :)

 
 
Jessie

Jessie

15 augusti 2010 14:32

Tack så mycket.
Men jag har lägenhet och bil och försäkringar, och att få 8000 varje månad är 12000mindre än vad jag fick ut när jag jobbade. Men jag löser det på något sätt=) Hoppas det går bra med dina studier också=)

http://itsjessie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsomsingelmamma - 5 december 2010 22:00

ja de senaste månaderna har jag bloggat på sidan:   livetsomsingelmamma.blogg.se   vet någon hur man får över de inläggen hit eller vice versa?   Tacksam för hjälp ...

Av livetsomsingelmamma - 5 december 2010 21:49

Jag saknar denna bloggen. Ordentligt. Här är allt uppstrukturerat som jag vill ha det inte som den andra jag startade för att ersätta denna. Så vad har hänt den senaste tiden? Tindra har fyllt 1 år. Stora flickan nu. Jag har börjat studera ...

Av livetsomsingelmamma - 22 september 2010 22:11

Jag har nu beslutat mig för att byta blogg och lämna denna. Detta är ett avslutat kapitel. Nu är det slut på att hänga läpp. Nu ska jag leva i nuet och se framåt. Hänt är hänt, inget som kan förändras eller ångras endast accepteras.   Acceptans o...

Av livetsomsingelmamma - 18 september 2010 17:25

Ja imorgon ber det av och hoppas för allt i världen att det blir ändring där i riksdagen. Jag står inte ut en enda minut till att ha den regeringen vi har nu, eller iaf de som har majoritet. Vi i Sverige vill ha nästintill gratis vård, utmärkt skola,...

Av livetsomsingelmamma - 17 september 2010 21:41

Nu har jag väldigt stor lust att bara tömma sparkontot packa väskan och åka iväg, slippa ifrån allt som gör ont och endast engagera mig i det som får oss att må bra. Idag mår jag inte bra, långt ifrån och vad finns det att göra? Stanna kvar, gråta si...

Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards