Alla inlägg den 8 september 2010

Av livetsomsingelmamma - 8 september 2010 22:49

Ja hur länge är det okej att bo hemma igentligen? Jag flyttade hemifrån när jag var 19 år. Ja på hösten efter jag tog studenten. Men det finns ju många människor som fortfarande bor hemma i min ålder och äldre. Men när man har jobb och lön, vill man inte flytta hemifrån?


Vill man inte kunna göra som man själv vill? Gå och komma när man själv känner för det. Bestämma själv när man ska städa, hur man vill ha det osv...


Jag kommer nog aldrig förstå de som bor kvar hemma efter 20 års ålder. Så hemskt bekvämt upplevde aldrig jag att det var. Visst maten stod alltid på bordet kl 17. Tvätten tvättade sig själv oftast och det enda som behövde städas var sitt egna rum. Jag upplevde det inte särskilt bekvämt när man kom hemtraskandes efter en utekväll 3 på natten.


Hur länge tycker ni det är okej att bo hemma? Är det jag som är otacksam kanske?

Av livetsomsingelmamma - 8 september 2010 22:18

Tittar på kanal 5, kungarna av tylösand. Nej, inget för mig. Fjortisar hela bunten. Dåligt självförtroende vill endast har uppmärksamhet. På det hela taget så känns det bara tragiskt att man ställer upp på ett sådant program när man är så gammal. Borde man inte festat klart då? Har man inte velat sluta göra bort sig?


När jag var 18, ja då gjorde jag en del korkade saker men sen samtidigt hur mogen var man på den tiden? Tänkte man efter före då? Men vid 21 års ålder ja då är det inte så spännande längre att stå och skrika, krypa fram och spy som en gris.


Det har inte så mycket med att jag har barn utan att man har provat på det nu och fått konsekvenserna. Hur mycket konsekvenser behöver en del innan de inser att det inte är lönt?


Alla människor är ju olika och så kommer det alltid att vara. Men när jag ser detta program kommer jag ändå se ut som ett frågetecken. Varför vill man förnedra sig själv?


Ha, ska jag fråga, vad har jag gjort mot mig själv igentligen? Inte inför en kamera iaf ;)


Vad tycker ni om det här programmet? Ris eller ros?

Av livetsomsingelmamma - 8 september 2010 10:11

Japp idag är min lilla bebis riktigt snuvig och trött. Så nu blir det bulsa på med kläder sedan gå ut och somna tröttisen :)


Hoppas ni får en fin dag idag! Det ska vi ha i alla fall!!

Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards