Alla inlägg den 12 juli 2010

Av livetsomsingelmamma - 12 juli 2010 22:45

Nu när jag börjar få en läsarskara så tänkte jag lägga in en frågestund. Bara skriv er fråga i en kommentar så skriver jag i ett nytt inlägg ett svar.


Fråga på!! :)

Av livetsomsingelmamma - 12 juli 2010 20:15

Vi var ute och gick nu ikväll och barnen i bostadsområdet var ute och lekte. Plötsligt så springer en 4-årig kille allt vad han orkar och ropar "Glassbilen, hörde ni glassbilen?". Sen sprang allihop mot glassbilens glada ljud.



Ja det behövs verkligen glass i den här värmen :)

Av livetsomsingelmamma - 12 juli 2010 01:48

Har läst gamla meddelande. Tindras pappas familj vill bara få mig att framstå som om jag är nån ragata som bara stack pga nån förlossningsdepression. Nej så var det verkligen inte. Men visst de kan höja honom till skyarna men då lever de på en lögn. Jag får acceptera att de aldrig kommer fatta eller vill förstå situationen. De vill bara svartmåla någon och den någon är jag. Som om jag inte har fullt upp med massa annat?


Den jag känner att jag fått lite respons ifrån är Tindras farmor. Hon har lyssnat på mig och ser att jag inte vill något ont. Jag vill bara leva fullt ut. Jag har märkt en stor skillnad när jag träffar henne själv. Då är hon helt annorlunda, som en helt normal kvinna men så fort hennes son eller man är i samma rum förvandlas hon blir tyst och osäker. Det är så sorgligt. Hon sitter fast i ett fruktansvärt förhållande. Fullt av misär. Hon orkar inte ta itu med saker och ting precis som jag var när jag bodde ihop med Tindras pappa.


Har pratat lite om min vikt i några tidigare inlägg och anledningen till att jag hakat upp mig på det och fått min dåliga bild till mat, vikt och den biten. Grundar på att när jag var på läkarbesök så sa alltid läkaren till mig att jag var för tjock, skulle behöva gå ner några kg. Jag har alltid legat ovanför kurvan, varit lite småtjock men man måste vara försiktig när man säger sådant till barn. Det blir griller direkt. Barn vill ändå alltid göra sitt bästa för att bli accepterad och få uppmuntran.


Nu så har jag en tvångtanke att jag måste komma ner till normalvikt (har haft i många, många år). Problemet är när kommer jag vara nöjd? vid BMI 25 eller 19? Kommer jag bli nöjd någon gång?  


Nu måste jag lägga mig Tindra vaknar ju snart!


Kram alla läsare!! Glöm inte bort att kramas för allt i världen!

Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards