Alla inlägg den 25 juli 2010

Av livetsomsingelmamma - 25 juli 2010 23:50

Jag älskar verkligen att läsa bloggar. Man får reda på så mycket information man aldrig skulle fått reda på annars.


Som nya bra låtar, olika sjukdomar, nya synsätt och det allra viktigaste igenkänning. Man känner igen sig så mycket. Tankesätt.


Jag känner att jag växt som människa sen jag började läsa lite bloggar. Nedan kommer 2 av mina favoriter.

 

ellamarie.blogg.se - om att vara ungmamma till ett tvillingpar

 

anadear.bloggplatsen.se - känner igen mig i henne, så lika men ändå så olika.


Tipsa gärna om era eller andras bloggar!

Av livetsomsingelmamma - 25 juli 2010 22:07

Mamma och pappa var över en stund nu ikväll. Så mysigt med besök! De hade köpt med sig fika, så vi satt och mumsade wienerbröd :)


Sen tittade jag på Jamie Oliver, han var i Sverige i detta programmet. Jätte roligt. Gick igenom svenska delikatesser som surströmming och kanelbullar :)


Haha det var så roligt när jag var i Paris för några år sedan då i slutet av veckan så hade allihop sån craving för Kanelbullar och plockgodis :) Haha, vi sket fullständigt i crossaints och escargot. När man väl har tillfälle att äta fransk mat så drömmer man om svensk mat istället.


Jag älskar verkligen Paris, franska språket, kulturen. Underbart. Jag ska visa Paris för Tindra sen när hon blir äldre :)



J'adore mon bébé. Tindra, je t'aime, tu as mon coeur! Amour <3



Av livetsomsingelmamma - 25 juli 2010 21:24

Tindra skulle ju träffa sin pappa idag och jag utföde en kupp mot honom. Jag gick en sväng när han skulle komma och när han sedan ringde så svarade jag "Jag trodde inte du skulle komma idag för du har ju inte hört av dig, eller någonting" Efter lite bråkande så träffades vi ute. Tindra sov för hon har inte mått riktigt bra nu ett par dagar. Tänder, förkylning, ja ingen som vet.


Vi pratade lite, han nämnde inget om sitt nya liv så det var skönt. Vi pratade bara om Tindra. Precis som jag vill att det ska vara. Han behöver ha lite avhyvlingar ibland för att han ska lära sig och bli en bättre människa. Det är det enda som biter på honom. Man kan inte vara snäll mot honom för då lyssnar han inte.


Blev väl inte så upprymd över att bli kallad idiot men det är väl sånt jag får tåla när jag nu valt att skaffa barn med honom.


Ja, har tröstätit lite idag men ähh det är inte hela världen. Vägningen imorgon går nog åt skogen men jag har fortfarande 4 veckor kvar att bli en vinnare :)


Det hela handlar ändå om att jag ska ändra på mina vanor så nu i början kommer det gå dåligt tills jag lär mig hur jag ska göra. :)


Kramar allihop!! 

Av livetsomsingelmamma - 25 juli 2010 00:02

Imorgon kommer Tindras pappa. Kan inte sova för det. Har inte skåpätit nu ikväll som tur väl är för han ska inte få den makten över mig. Nu ska jag få bort dessa kilon och ingen ska hindra mig.


Måste gå och lägga mig. Är helt omotiverad till att träffa denna pojkslyngel. Har lagt upp en plan inför imorgon. Känns skönt i alla fall att vara förberedd.


På måndag är det invägning i alla fall till tävlingen och hoppas det går bra då. Längtar lite tills på måndag. :)


Nu ska jag försöka sova. Har varit lite mörkrädd idag också men inget allvarligt. Fast det blir nog en nattlampa ändå. Det är nackdelen med att bo själv.


nattlampa

Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards