Alla inlägg den 26 juli 2010

-

Av livetsomsingelmamma - 26 juli 2010 21:54

Gick in till Tindra och skulle lägga på henne täcket. Jag blir alltid så glad. Den söta lilla bebisen ligger på magen med rumpan upp i vädret. Ser jätte obekvämt ut men bebisar är ju inte som vuxna. De är underbara :)


Ja hur är vuxna igentligen? Hur är jag? Är jag en snäll person eller är jag fruktansvärt elak som är så hård mot Tindras pappa? Gör jag fel eller har jag rätt att sätta upp en bild av vad som är en riktig pappa?


Är det fel av mig att ställa krav på honom han är ju ändå en vuxen människa. Han ska föreställa det i alla fall. Ska jag bara öppna armarna och släppa in honom i våra liv utan att få något i gengäld?


Jag har börjat fundera, för det känns som om alla ser mig som någon ragata som aldrig kommer tycka att han gör rätt.


Men allt handlar om att jag har så otroligt svårt att lita på denna människa för han säger en sak och gör en annan. Jag kan aldrig vet ifall det han säger är sant eller inte. Det gör det hela så svårt att öppna hemmet för honom. Ja, det var ju det som gjorde att jag och Tindra flyttade till eget.


Det jag vet med säkerhet är att både jag och Tindra har det bra här, mycket bättre än innan.


Varför blir jag fortfarande ifrågasatt om detta viktiga val jag gjorde för den oskylidga lilla människa det handlar om?

Jag är ingen elak människa, jag vill bara det allra bästa för Tindra. Undra hur många ggr jag  skrivit det?

Tom

Av livetsomsingelmamma - 26 juli 2010 20:24

Nej har inget speciellt att skriva om just nu. Inget som jag vill få ur mig. Kanske senare. Tindra sover, blev inte någon tur till stan utan gick bara till en lekplats idag och gungade. Ska kolla ifall jag fått in underhållet, annars så ska jag bara ta filten och krypa ner i soffan och sätta på en riktigt bra film.


Tror jag behöver det, inte tänka på någonting utan bara liv i nuet.


Vad ska ni göra nu ikväll?

Av livetsomsingelmamma - 26 juli 2010 11:02

Haha Tindra är galen idag! Hon håller sig krampaktig i mig och så fort jag flyttar på henne så tar det 2 sek så är hon tillbaka. Jaja det är inte så farligt.


Värre när hon bits, dom där små vassa tänderna är inte härliga..


Sen är hon på riktigt prathumör idag, synd att jag inte förstår vad hon säger :)


Tror vi ska sticka och gunga idag, är ju fint väder ute idag. Ska gå och handla något onödigt idag med. Känner för att slösa. Köpa nån klänning till Tindra... Har ju fått bostadsbidrag idag :)


Nu ska jag och Tindra leka innan hon ska vila middag :)



Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards