Alla inlägg den 15 juli 2010

Av livetsomsingelmamma - 15 juli 2010 23:54

Jag kom in på utbildningen. Jag är så lättad!! Nu vet jag vad jag ska göra till hösten och 3 år framåt förstås. Kommer bli tufft innan jag får en dagisplats men det kommer gå bra!!


Jag kom in!! :)

Av livetsomsingelmamma - 15 juli 2010 22:42

Att känna kärlek till sitt barn. Är det en självklarhet? Det första man tänker på är att det är klart man älskar sitt eget barn. Men nej, alla älskar inte sina barn från början. En del har svårt med att knyta an till den lilla bebisen. Det är inget onormalt utan något naturligt. För helt plötsligt så kommer det upp en kladdig liten människa på bröstet och det är ens dotter eller son. Innan man förstår det och känner sig bekväm i situationen kan ta ett tag. Nån dag, vecka eller tom månader.


Skulle man ha svårt att knyta an så ta kontakt med bvc så hjälper de en att gå vidare med det. Det är inget skamligt.


För mig tog det 3 dagar. Berättade det för barnmorskan som förlöste och varken hon eller personalen på bb hade märkt av något. Eller jag kände kärlek till henne, redan i magen men det tog 3 dagar för mig att förstå att hon var min. Att det var sant.


Många stressar upp sig inför förlossningen, inför den fysiska prestationen men det är ändå inte det som är det stora utan att få psyket att hänga med. Går det för fort hinner inte hjärnan med att registrera allt.


Nu är kärleken ändlös. Har det nog varit från början också, men för varje dag så växer den sig starkare. Att något skulle hända min skatt skulle vara världens undergång. Ifall hon skulle skadas av någon eller sig själv, vad skulle jag då göra?



Ta hand om varandra, Amor vincit omnia, kärleken övervinner allt.

Av livetsomsingelmamma - 15 juli 2010 12:16

Åhh idag är det perfekt väder. Lagom varmt, lagom mycket sol, ja helt enkelt lagom. Är inte så förtjust när solen steker som bäst. Plus att Tindra har mer energi nu när det inte är så varmt.


Bakade blåbärsmuffins idag. Ska ta med mig dom till mamma när jag åker dit senare. Jag kan inte ha dom hemma för då tar de slut.


Det är lite tråkigt faktiskt att jag inte kan låta någonting vara kvar i frysen. Det är rätt bra och kunna ha muffins eller bullar i frysen när det kommer besök. Men men nu är det så och då får jag göra det bästa utav det. Det är fortfarande väldigt roligt att baka :)


Nu ska jag göra mat till Tindra för hon vaknar snart.


Vad ska ni hitta på idag? 

Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards