Alla inlägg den 13 juli 2010

Av livetsomsingelmamma - 13 juli 2010 22:10

Usch tycker verkligen synd om alla bebisar som ska behöva vara i denna värmen. Tindra har hållt på och svettas bort idag. När hon var alldeles rödflammig och svullen så fick hon leka med en kylklamp inlindad i en handduk så hon skulle kunna kyla ner sig lite. Effektivt. Hon blev genast mycket piggare av det.


Vatten har det gått massor. Törstig hela tiden. Usch det är verkligen inte roligt för bebisar nu. Tindra får gå utan blöja mest hela tiden, vilket ger lite extra arbete för mig men vad gör det? Bara hon mår bra och inte ska bli alldeles överhettad så är det värt det. :)


Det är närmare 30 grader i sovrummet och där är det ändå skugga hela eftermiddagen...


Måtte det bli lite svalare snart!!


Av livetsomsingelmamma - 13 juli 2010 19:40

Hej där :)
Hittade in på din blogg och blev jätte glad : ) jag är en 22årig tjej som ska ha barn med min pojkvän i November . det är den största lyckan i mitt liv , och jag längtar verkligen . Jag börjar bli trött på alla som ska klaga eller sådana ord som " njut nu innan barnet kommer " - " är ni helt säkra " . fick du höra sånt också ?

Varför vill inte folk bara vara glada för ens skull istället för att ställa patetiskt frågor ?


Grattis och all lycka till!! :) Nåt som jag vet nu i efterhand är att man kan aldrig föreställa sig hur det kommer bli att bli föräldrer. Det är inte förrän man ligger på BB som man verkligen fattar att livet verkligen förändras till något helt annat. De första månaderna är väldigt hektiska och man är bara så inne i att ta hand om den lilla bebisen och har då inte så mycket tid att göra annat, sen så är man helt låst. Så just den där kommentaren "njut nu innan barnet kommer" tolkar jag såhär i efterhand att åk iväg, gå på just den konserten eller teatern du gått och längtat på. För när bebisen pockar på er uppmärksamhet så prioriterar man bort sådant. Nu när jag är helt själv med min tös så längtar jag lite efter att bara kunna få gå iväg och titta på bio utan att behöva kolla upp med mamma ifall hon kan ha henne. Bara att få gå en runda själv, det betyder så väldigt mycket.


Nu har jag löst matlagningen med att jag ofta bjuder hem folk på middag för när de kommer så kan de titta till lillan så kan jag bara engarera mig i köket. Man behöver mycket stöd oavsett om man är ensamstående eller sambo. 


"Är ni helt säkra" är en helt idiotisk fråga som endast idioter ställer. Jag blev väldigt ledsen när jag fick höra det. Hade jag inte varit helt säker så hade jag inte behållt henne. Ibland så får man en känsla av att folk är avundsjuka och vill bryta ner en. Men alla får höra sånt och alla blir lika ledsna av att höra det.


På frågan om varför folk inte bara vill vara glada, så kan det vara att någon vill framföra ett budskap, är man arbetslös, studerande eller liknande med ostabil ekonomi så är det väldigt jobbigt att ta hand om ett barn för nu måste man alltid se till att det finns mat hemma. Det är bekymmersamt med barn och folk som har barn vet hur det är men det är inte förrän man själv har barn som man förstår det (dock inte alla t. ex Tindras pappa). Jag tänkte att det löser sig utan problem att studera med ett barn, jag behöver nog inte ens vara mammaledig för så mycket tid tar ju inte studierna... När Tindra kom så ändrade jag mig rätt fort på den punkten. :)


Sen tror jag att när man känner någon som är gravid så frågar man alla möjliga konstiga frågor som man inte har med att göra. Bara för att man ska ha barn så vill man fortfarande ha lite privatliv men det verkar inte som om folk vill känns vid det.


Blev ett långt svar hoppas jag inte gled för långt ifrån ämnet och att du fick svar på dina frågor. Många kramar och ta det lungt i sommarvärmen :)


Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards