Alla inlägg den 27 juli 2010

Av livetsomsingelmamma - 27 juli 2010 21:56

har hamnat i en depp-period, nu har ju Tindras pappa varit här och då brukar jag vara förstörd några dagar. Less på allt. hatar mig själv att jag tillåter mig själv att ge honom så stor makt över mig fortfarande...


Började fundera idag att fan vad mycket jag handlar, fönstershoppar, går i affärer. Önskar att allt var mitt. Idag tänkte jag att jag skulle köpa lite välling till Tindra för den är strax slut men bestämde mig för att inte gå och handla för jag var där i söndags och innan dess i torsdags. Det är ju sjukt varför handlar jag så mycket mat? Varför hamstrar jag med allt? Varför behöver man ha ett välfyllt skafferi när man inte äter hälften av det? Varför har jag alla möjliga bakingredienser när jag ändå inte kan baka för att jag överäter det? Varför kan jag inte äta upp maten jag har i frysen innan jag fyller på med mer?


Varför går jag och kollar på mer kläder till Tindra när hon redan har så det räcker och blir över? Varför lever jag i en sådan satans tristess? Jag måste lägga av. Jag måste lägga av med alla egenheter jag inte tycker om hos mig själv. Jag vill inte gå och irritera mig på mig själv för att jag inte kan skärpa till mig.

  • När man bakar så är det okej att provsmaka en bulle sen ska resten hamna i frysen tills det kommer gäster.
  • Äta upp maten i kyl och frys innan jag köper nytt.
  • Plocka undan efter mig så jag slipper irritera mig över att det är så mkt saker på fel plats.
  • Sluta äta mellan målen.
  • Äta riktig lunch och middag, blir bara knäpp när jag hoppar över eller tar en smörgås istället.
  • Gå och lägga mig runt 22 så jag orkar upp när Tindra är pigg och utvilad
  • Börja laga mat på riktigt inte snabbmat. Hellre ungsrostade grönsaker än spagetti (tycker inte om pasta men det går fort)
  • Tillåta mig att äta fel ibland istället för att få ångest.
  • Bestämma dagen innan eller på morgonen vad jag ska äta under hela dagen.
  • Ta itu med saker direkt (tråkiga telefonsamtal, dammsuga hallen...)
  • Diska upp på kvällen så det går fortare att göra frukost på morgonen, så vi kan göra roliga saker på fm.
  • Göra sånt som jag tycker är roligt :)
  • Tv-tittande högst 2 h om dagen.
  • Datorn 1 h om dagen, slösar bort hela dagen genom att sitta vid den.
  • Skita i Tindras pappa, fundera inte över honom, han är som han är och kommer alltid att vara. Ohjälplig.
  • Sluta bry mig över vad alla kan tycka om mig
  • Stå upp för vem jag är och inte dölja min personlighet

Idag ska jag göra 1 rätt på listan gå och lägga mig runt 22.


Ha det gött alla!!


Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards