Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

Min historia som tonåring med självskadebeteende

Av livetsomsingelmamma - 19 juli 2010 22:36

Skar morötter idag och råkade få tummen i vägen så skar mig rätt rejält i den. Gjorde inte ont utan slutade skära för det kändes så konstigt när jag skar i naglen. Gör fortfarande inte ont. Hur som helst började jag fundera på den tiden då jag skar mig.


Jag var 15 år och året innan gick  jag ner rätt så mkt i vikt. Slutade äta frukost, i skolan åt bara hem på kvällen. Det var då jag började hetsäta vilket jag fortsatt med... Tränade varje dag. Var ute och gick ca 3 timmar om dagen. Minst 100 sit-ups varje dag, gärna upp emot 3-400. Gick upp allt efter en tid, efter det så gick jag upp och ner. Nu är det neråt som tur är...


Började få problem med ångest, svårt att sova, så en natt försökte jag stilla ångesten genom att skära mig. Gjorde det i armen med rakhyveln, vilket resulterade i 3 feta röda sträck. Gympa dagen efter. Vad fan tänkte jag på?


Där började det och fortsatte, vid stressiga perioder skar jag mig oftare. Ångesten var mest bidragande, kollapsade vid ett par tillfällen. Började efter något år bara skära mig på benen för det var lättare att dölja. Ett tag skar jag mig endast på handleden för jag hade ett tjockt armband som täckte det.


Slutade duscha på gympan. Tvättade av mig inne på toaletten. Det bästa var när man hade gympa sist på dagen...


Efter att ha kretat i huden i 3 år fick jag upp ett ljus, att såhär ville jag inte ha det. Nu fick det vara nog nu skulle jag minsann sluta upp med karvandet. Ja jag slutade att skära mig men ersatte det med sex. KK i alla ära. Fan heller, utnyttjning till max av de ena parten, alltså jag.


Blev tillsammans med Tindras pappa. I den vevan gick jag hos en kurator. För att få ordning på allt. Fick ordning på mycket men inte allt. Tindra kom och jag fick upp ögonen helt och hållet. Så här ska man inte leva. Det här är inget värdigt liv.


Så nu står jag här. Lyckligare än någonsin. Lite problem med kosten fortfarande annars så har jag fått ordning på skärandet, sex, utnyttjning (ja jag kommer ju alltid utnyttjas av Tindras pappa..). Vågar stå upp för mig själv. Det är synd bara att Tindra behövde hamna i mina armar innan jag tog tag i allt.


Caring Mother Pictures, Images and Photos


Jag vill vara en bra mamma för henne :)



 
 
Ylvali

Ylvali

21 juli 2010 12:14

Åh vad hämskt, men fint på samma gång.. :)
Jag skar upp hela handlederna förra året efter jag blivit våldtagen. Såg jättehämskt ut, men jag trodde det var fint. Och det hjälpte.. Sen gjorde jag som du, och bytte det mot sex. Funkade bara precis när man hade sex, sen var det kört igen.. Nu har jag bytt det mot ätstörningar och blivit fin på kuppen :) Har du läst 14 år till salu? Om inte så tycker jag du borde göra det. Jättebra och hon i boken har också sex med folk för att må bättre..

Du är stark som kom ur det, jag ska också vara så duktig någon dag.. Men inte än. Än är jag bara ett barn. :) Stay Strong Beautiful :)

http://www.anadear.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsomsingelmamma - 5 december 2010 22:00

ja de senaste månaderna har jag bloggat på sidan:   livetsomsingelmamma.blogg.se   vet någon hur man får över de inläggen hit eller vice versa?   Tacksam för hjälp ...

Av livetsomsingelmamma - 5 december 2010 21:49

Jag saknar denna bloggen. Ordentligt. Här är allt uppstrukturerat som jag vill ha det inte som den andra jag startade för att ersätta denna. Så vad har hänt den senaste tiden? Tindra har fyllt 1 år. Stora flickan nu. Jag har börjat studera ...

Av livetsomsingelmamma - 22 september 2010 22:11

Jag har nu beslutat mig för att byta blogg och lämna denna. Detta är ett avslutat kapitel. Nu är det slut på att hänga läpp. Nu ska jag leva i nuet och se framåt. Hänt är hänt, inget som kan förändras eller ångras endast accepteras.   Acceptans o...

Av livetsomsingelmamma - 18 september 2010 17:25

Ja imorgon ber det av och hoppas för allt i världen att det blir ändring där i riksdagen. Jag står inte ut en enda minut till att ha den regeringen vi har nu, eller iaf de som har majoritet. Vi i Sverige vill ha nästintill gratis vård, utmärkt skola,...

Av livetsomsingelmamma - 17 september 2010 21:41

Nu har jag väldigt stor lust att bara tömma sparkontot packa väskan och åka iväg, slippa ifrån allt som gör ont och endast engagera mig i det som får oss att må bra. Idag mår jag inte bra, långt ifrån och vad finns det att göra? Stanna kvar, gråta si...

Presentation


21-åring ensamstående mamma till en dotter som är född på hösten 09

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards